55-plussers drinken het meeste alcohol. Hoe zit dat bij jou?

4 months ago


Text only:

-- SenNet -
SeniorenNet --

Nieuwsbrief onleesbaar? Bekijk hem in je browser, surf
naar: https://www.seniorennet.be/Magazine/nieuwsbrief/222/


SenNetMagazine


dé nieuwsbrief voor de actieve 50-plusser


Jaargang 8 -
Nr 8 - 2018

Site: www.SeniorenNet.be
- Contact redactie: redactie@sennetmagazine.be -
Hoorndriesstraat 133, Merelbeke - Hoofdredacteur:
Inneke De Corte




Gezondheid






55-plussers drinken het meeste alcohol, maar zijn
ook het kwetsbaarst!



Vanaf 1 februari dagen VAD/De DrugLijn en Stichting
tegen Kanker alle Belgen uit om een maand lang geen alcohol te drinken. Ben
jij de uitdaging ook aangegaan? Goed bezig! Maar wist je dat alcoholgebruik
op latere leeftijd hogere risico’s inhoudt? Dat slaapmutsje elke avond is
minder onschuldig dan je dacht. Bovendien neemt het aantal problematische
drinkers bij 55-plussers toe. Hoog tijd om je alcoholgebruik onder de loep
te nemen ...
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening



Relaties






Hart gezocht: hoe ontmoet je een potentiële nieuwe
partner?



Misschien ben je al een tijdje vrijgezel, maar vind je
nu de tijd rijp om opnieuw te gaan daten. Een ‘goed lief’ vinden, hoe
doe je dat eigenlijk? Wat is de beste manier om een nieuwe partner te
ontmoeten? Psychologe Julie Maertens van Altero geeft je enkele nuttige
tips om je kans op een nieuwe liefde te vergroten. Ze vertelt je hoe je je
het best gedraagt als begeerlijke single en welke trucjes kunnen helpen om
een date te versieren.
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening

10-daagse
rondreis door 2 pareltjes van de Middellandse Zee!
(advertentie)



Heb je zin om eropuit te trekken met een groep reislustige
50-plussers? Deze 10-daagse rondreis brengt je door Mallorca en Menorca,
twee paradijsjes met prachtige zandstranden, indrukwekkende natuurgebieden
en een uiterst interessante cultuur. Denk daarnaast ook aan het
subtropische klimaat, en je weet dat je goed zit voor een ontspannende
reis. Eerste vertrek: 19 mei. Meer info en
boeken?




SenNet Life






Jullie mening: elke dag moet het valentijn zijn!



De dag van de liefde is dit jaar alweer voorbij. Vorige
week vroegen we wat jullie van Valentijnsdag vinden, en daar hebben jullie
massaal op gereageerd. Wat meteen opvalt, is dat jullie behoorlijk
romantisch zijn en vinden dat je elke dag je liefde voor je partner moet
tonen. De overgrote meerderheid vindt valentijn té commercieel, maar
sommigen kunnen er toch van genieten. Lees hier enkele lieve of opvallende
reacties!
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening



Gelukkig Zijn






Voel je weer goed over jezelf in 3 stappen!



Als je je goed voelt over jezelf, heeft dat een
positieve invloed op je welzijn en zelfs op je gezondheid. Je zelfbeeld zou
je immers kunnen beschouwen als de basis van je geluk. Worstel jij met een
negatief zelfbeeld en weinig zelfvertrouwen? Ontdek in dit artikel van
lifecoach Wim Annerel hoe je stap voor stap je zelfbeeld kan opkrikken.
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening

Test onze
relaxzetels tijdens opendeurdagen 9-11 maart!
(advertentie)



Kampt u met een fysieke beperking? Hebt u moeite om op
te staan vanuit een zithouding? Hoog tijd voor een sta-op-stoel! De
relaxzetels bieden prima zitcomfort en de kantelfunctie helpt u om
makkelijker op te staan. Test het zelf uit, inclusief een hapje en drankje,
tijdens het opendeurweekend: 9 en 10 maart van 11 tot 17 uur, 11 maart van
13 tot 17 uur. Adres: Bredabaan 259, 2930 Brasschaat. Meer info?




Ontdek. Beleef. Ervaar.






Nieuwe musical 'Magdalena' vertelt schrijnend,
waargebeurd verhaal



‘30.000 vrouwen wasten hun zonden weg in kloosters.
Dit is hun waargebeurd verhaal.’ Na het succes van hun eerste productie
‘The Wave’ in 2016, presenteert het jonge productiehuis The Singing
Factory met ‘Magdalena’ in maart 2018 opnieuw een niet-alledaagse
musicalproductie. De musical belicht het verhaal drie meisjes die onder het
schrikbewind van kloosterzusters in Ierland moesten leven.
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening



Geld & Werk






Vlaams ondernemersbloed: Epihunter



De Limburgse start-up Epihunter lanceert een oplossing
om verborgen aanvallen van epilepsie te detecteren bij lagereschoolkinderen
en jongeren. Op vraag van zijn zoon Daan, die zelf aan absence-epilepsie
lijdt, ontwikkelde Tim Buckinx een app die verbonden is met een
EEG-hoofdband, zodat er een lampje gaat branden wanneer zijn hersenen even
een pauze nemen.
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening

Een kleine
rookmelder die je zonder zorgen beschermt
(advertentie)



Op zoek naar een veilige rookmelder? Dan is de
minirookmelder ASD-10Q van Cheyns vast iets voor jou! Door de lange
levensduur van de batterij hoef je 10 jaar lang niet naar deze rookmelder
om te kijken. Hierdoor is dit toestel niet alleen veilig maar ook
milieuvriendelijk. Bovendien voldoet de ASD-10Q aan de laatste
EN14604-voorschriften. Koop dus nu jouw rookmelder op
onze webshop!




Ontdek. Beleef. Ervaar.






Niet te missen Béjart-totaalspektakel!



Na het enorme succes van de 'IXde Symfonie' in Vorst
Nationaal in januari 2017, slaan Béjart Ballet Lausanne en Music Hall
opnieuw de handen in elkaar. In mei keren ze terug naar Vorst Nationaal met
de imposante jubileumproductie 't M et variations... - Boléro. Hiermee
brengen ze een ultiem eerbetoon aan Maurice Béjart.
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening



Cursiefje






Poëzie: Slapend tussen begin en einde



>> Lees
verder

  
Reageer