Huidkanker is de meest voorkomende kanker in ons land. Bescherm jij je voldoende tegen de zon?

2 months ago


Text only:

-- SenNet -
SeniorenNet --

Nieuwsbrief onleesbaar? Bekijk hem in je browser, surf
naar: https://www.seniorennet.be/Magazine/nieuwsbrief/230/


SenNetMagazine


dé nieuwsbrief voor de actieve 50-plusser


Jaargang 8 -
Nr 16 - 2018

Site: www.SeniorenNet.be
- Contact redactie: redactie@sennetmagazine.be -
Hoorndriesstraat 133, Merelbeke - Hoofdredacteur:
Inneke De Corte




Gezondheid






België heeft huidkankerprobleem: bescherm je tegen
de zon!



'België heeft een huidkankerprobleem.' Met die
confronterende slogan zet Euromelanoma, het netwerk van Europese
dermatologen, meteen de toon voor zijn 20e campagne. Met 37.000 nieuwe
gevallen per jaar is huidkanker de meest voorkomende kanker in ons land.
Bovendien blijft het aantal kwaadaardige huidtumoren jaarlijks stijgen. Er
is dus zeker sprake van een zorgwekkende trend. Bescherm je elke dag tegen
de zon, want je huid moet nog een hele tijd meegaan!
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening



Geld & Werk






5 cruciale vragen over het nieuwe erfrecht
beantwoord



Vanaf 1 september 2018 is het zover: het nieuwe
erfrecht treedt in werking. Vanaf die datum krijgen mensen een grotere
vrijheid om hun nalatenschap te regelen. De hervorming is ingrijpend, en in
de media is er dan ook al veel inkt gevloeid over deze nieuwe regels. Om je
wegwijs te maken in deze bijzondere hervorming én om een aantal
misverstanden uit de wereld te helpen, geeft notaris.be alvast een antwoord
op de vijf meest gestelde vragen over het nieuwe erfrecht.
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening



Ontdek. Beleef. Ervaar.






Lekker Klassiek was een schot in de roos: op naar
editie 2!



Studio 100 bewees vorige zomer met Lekker Klassiek dat
klassieke muziek en lekker eten perfect samengaan. Meer dan 3500
enthousiastelingen zakten af naar De Schorre in Boom en genoten er met
volle teugen van dit eerste culinaire festival. De organisatoren zijn
alvast klaar om van de tweede editie een minstens even groot succes te
maken. Bestel nu al je tickets en geniet van het speciale aanbod voor
SeniorenNetters!
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening

Ontdek de
pracht en praal van Rusland!

(advertentie)



Vertrek in september voor een indrukwekkende 11-daagse
rondreis door Rusland. Wandel over het Rode Plein in Moskou, laat je
verbazen door het Kremlin, geniet van de pracht van de vele kloosters,
droom weg in de Hermitage in Sint-Petersburg ... Een onvergetelijke
ervaring in een fijne groep! Meer info?




Gelukkig Zijn






Gelukkiger leven? Zeg ‘ja’ tegen deze 3 dingen



‘Neen’ zeggen tegen het onbekende en moeilijke is
vaak de makkelijkste optie, want je blijft in je comfortzone. Maar ‘ja’
zeggen kan je leven rijker en dieper maken, en meer geluk op je pad
brengen. Lifecoach Wim Annerel somt drie dingen op die de moeite waard zijn
om volmondig ‘ja’ tegen te zeggen.
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening



Inzicht






Illegale gokkers blijven vaak ongestraft



Een gokje wagen en veel geld verdienen? Of pech hebben
en alles verliezen? Gokverslavingen zijn wereldwijd een groot probleem en
dat zijn ze al zo lang de mens bestaat. Terwijl men in de steentijd gokte
met dierenbotjes, zijn de mogelijkheden voor fervente gokkers nu eindeloos.
Van arme luizen tot steenrijke zakenmannen: allemaal geven ze meer geld uit
dan goed voor hen is. Columnist Jan Schils werpt een blik op het legale en
illegale gokcircuit.
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening



Mysteries wereldwijd






Welke duistere geheimen schuilen in de krochten van
het heelal?



Heb jij je al afgevraagd wat er zich allemaal afspeelt
in de ruimte? Vast wel, de hele mensheid doet dat al sinds het begin der
tijden. Wonen daar goden? Kunnen die mysterieuze witte stippen de toekomst
voorspellen? Tegenwoordig willen we alles van zo dichtbij mogelijk gaan
onderzoeken. Astronauten zouden er al de vreemdste dingen hebben gezien.
Maar wat? Dat wordt geheim gehouden. Carl Bries neemt deze mysteries met
jou onder de loep.
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening

12 dagen Dubai
en Abu Dhabi met verblijf in 4-sterren hotel!
(advertentie)



Ontdek tijdens deze geweldige 12-daagse groepsreis wat
de Verenigde Arabische Emiraten allemaal te bieden hebben: torenhoge
wolkenkrabbers, ultramoderne steden, glitter & glamour, ongekende luxe,
maar ook prachtige stranden, een kurkdroge woestijn en traditionele soeks!
Geniet van de Arabische mystiek en westerse luxe in Dubai, de rijkste van
de zeven emiraten, en Abu Dhabi, de hoofdstad. Meer info en
reserveren?




Leven in balans






Waarom je net niét hard moet werken aan jezelf



Healingcoach Isabelle Lambrecht houdt ervan om de
aha-zo-zit-het-in-elkaar-blik te zien verschijnen bij haar klanten. De
tools en inzichten die ze hen aanreikt, zorgen voor opluchting en
enthousiasme. Heel spontaan krijgt zij dan als antwoord: ‘Ik heb nog veel
werk aan mezelf’ of ‘Ik weet nu wat ik moet doen’. Maar je hoeft
helemaal niet hard te werken aan jezelf, je mag alles wat al vanbinnen in
jou aanwezig is ontdekken en aan de oppervlakte laten komen.
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening



Reizen






6 redenen om naar het Franse Lens te gaan!



Wil je weten hoe je alles uit je verblijf in het hart
van de regio Lens haalt? SenNet zet voor jou enkele redenen op een rijtje
waarom het 4-sterrenhotel Novotel Lens Noyelles een aanrader is! Zeker als
je kan logeren o.b.v. ontbijt + 1 diner tegen een supervoordeelprijs.
Daarvoor krijg je van SenNet Magazine deze knalaanbieding! Neem snel een
kijkje! Beleef onvergetelijke momenten vlakbij Lens!
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening



Ontdek. Beleef. Ervaar.






Lindsay en Jettie Pallettie vieren hun 10-jarig
artiestenbestaan!



Het is een feestjaar voor Schlagerprinses Lindsay en
Jettie Pallettie, de koningin van de kroegen. Ze staan namelijk allebei al
10 jaar op het podium! En dat moet natuurlijk gevierd worden. Eind april
hebben beide dames dat uitbundig gedaan tijdens een verjaardagsconcert én
ze hebben ook elk een nieuwe cd uitgebracht.
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening

Met 20% korting
naar ‘Je m’appelle Jacques Brel’ op Moederdag!
(advertentie)



Op 9 oktober 1978 overleed de ‘Franstalige
Vlaming’ Jacques Brel aan de gevolgen van longkanker. 40 jaar na zijn
dood brengen Music Hall, regisseur Dirk Decloedt en gelauwerd
Brel-vertolker Filip Jordens gepast hulde aan de legendarische chansonnier,
componist en tekstschrijver. Verwen je moeder (of jezelf!) met een ticketje
voor ‘Je m’appelle Jacques Brel’, een indrukwekkende
muzikale hommage aan de grootste chansonnier uit onze vaderlandse
geschiedenis. Nu met 20% korting!




Cursiefje






Poëzie: Als jij er niet was



>> Lees
verder

  
Reageer