Wifi, 3G, 4G ... Kan jij door de draadloze bomen het bos nog zien?

3 months ago


Text only:

-- SenNet -
SeniorenNet --

Nieuwsbrief onleesbaar? Bekijk hem in je browser, surf
naar: https://www.seniorennet.be/Magazine/nieuwsbrief/228/


SenNetMagazine


dé nieuwsbrief voor de actieve 50-plusser


Jaargang 8 -
Nr 14 - 2018

Site: www.SeniorenNet.be
- Contact redactie: redactie@sennetmagazine.be -
Hoorndriesstraat 133, Merelbeke - Hoofdredacteur:
Inneke De Corte




Geld & Werk






Ruzie om de erfenis? 10 tips om dat te vermijden



Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 42% van alle
mensen die een erfenis ontvangen, daarover ruzie maakt. Zo zie je maar dat
gekibbel over geld zelfs in de hechtste families ernstige problemen
veroorzaakt. Om conflicten in jouw familie te vermijden, kan je je
successie het beste op voorhand goed voorbereiden. Notaris.be geeft je 10
tips om erfruzies te voorkomen. In dit artikel lees je er al 5!
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening



Gesponsorde content






Hoe een traplift Jeanne’s leven veranderde ...



‘Ik herinner het me alsof het gisteren was! Iedere
vrijdagavond bakte ik taart. Welke het uiteindelijk werd maakte niet uit,
want elke zaterdagnamiddag om 14u stipt stonden ze daar: mijn twee
prachtige kleindochters! Altijd paraat voor een middagje bakken, ravotten
in de tuin en spelletjes spelen. Fantastisch vond ik dat! Wat jong geweld
in huis, dat hield me bezig. Zij zorgden ervoor dat ik actief bleef.
Alleen dat ravotten ging steeds moeizamer.’
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening



Gezondheid






Meer energie nodig? Help je lichaam een handje!



Raak je ’s ochtends maar moeilijk uit je bed of ben
je tegen de middag al toe aan een dutje? Om terug meer fut te krijgen, pak
je het best de onderliggende oorzaken van je energietekort aan. Je kan je
lichaam ook een handje helpen door zogenaamde ‘adaptogene’
kruidenextracten in te nemen. Apotheker Piet Sollie licht toe welke kruiden
je energieniveau kunnen verhogen. Dan kan je weer vol levenslust aan je dag
beginnen!
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening

Warm én
zuinig: waarom Aterno goed is voor je verbruik
(advertentie)



Er letterlijk én figuurlijk warmpjes bijzitten,
wie wil dat nu niet? Hoewel elektriciteit en verwarming steeds duurder
worden, heeft Aterno dé oplossing om het lekker warm te hebben
zonder dat er een koude wind doorheen je rekeningen waait. Dankzij hun
accumulatorsteen verwarm je namelijk de hele dag door zonder dat je
constant elektriciteit verbruikt. Download de gratis gids en lees
er alles over!




Gelukkig Zijn






Kleine overwinningen versterken je zelfvertrouwen!



We hebben ze allemaal: slechte gewoontes. Meestal
aanvaard je ze gewoon, maar soms werken ze je tegen en dan weet je dat je
er maar beter iets aan doet. Dat heb je vast al vaak gedacht, maar
misschien raak je niet verder dan dat omdat je niet in jezelf gelooft.
Lifecoach Wim Annerel wil je tonen dat je met kleine overwinningen per keer
al een heel eind komt! Ze zijn de perfecte aanmoediging om door te zetten.
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening



Welzijn






Lentemoeheid: speelt het zomeruur hierin een rol?



Nu de lente eindelijk in het land is, zou je verwachten
dat iedereen bruist van energie. Maar niks is minder waar. Veel mensen
klagen deze dagen over vermoeidheid. De typische voorjaarsdip, in de
volksmond ook gekend als lentemoeheid. Peter Catthoor van Familiehulp
vraagt zich af in welke mate het zomeruur hierin een rol speelt.
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening



Inzicht






Draadloos surfen: wat is het verschil tussen wifi,
3G en 4G?



Een paar jaar geleden mocht je van geluk spreken als je
op vakantie wifi in je hotelkamer had. Vandaag kan je kostenloos roamen in
Europa met je gsm-abonnement. Als je dat wilt, ben je altijd en overal
verbonden met het internet. Uit het artikel over smarthomes leerde je al
dat ook andere toestellen naast je laptop en telefoon de weg vinden naar
het internet via draadloze verbindingen. Wannes van BEEGO laat je door de
draadloze bomen het bos zien.
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening

Investeer in
vastgoed met 100% verhuurgarantie.

(advertentie)



Bent u op zoek naar een vastgoedinvestering met
gegarandeerde huurinkomsten? Kies dan voor vastgoed met de diensten
van een verhuurkantoor en profiteer direct, zelfs bij
leegstand. Bovendien hoeft u zich niet te bekommeren om klassieke
huurdersproblemen zoals onderhoud en administratie. U kunt al
investeren in vastgoed met verhuurgarantie vanaf €144.500. Klik hier voor meer
informatie.




Mysteries wereldwijd






Op deze spookplaatsen gebeuren onverklaarbare
dingen ...



Soms gebeurt er iets waar niemand een logische
verklaring voor heeft. Carl Bries neemt drie mysterieuze plekken onder de
loep die griezeliger zijn dan enge Hollywoodfilms. Hele dorpen die
verdwijnen en honden die zichzelf te pletter springen. Spookplaatsen
bestaan toch niet? Moeten deze verhalen toch eenvoudig uit te leggen zijn
of is er iets bovennatuurlijks aan de hand?
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening



Leven in balans






Overgewicht? Emotionele kilo's wegen zwaar door



Nu de lente in het land is, wordt de koude wind
langzaam maar zeker ingeruild voor een streepje zon. De brede slobbertrui
verdwijnt weer in de kast, en je trekt lichtere kledij aan. Bij veel mensen
komt de focus weer te liggen op beweging, voeding en hun gewicht. Volgens
healingcoach Isabelle Lambrecht is het echter niet alleen een gebrek aan
beweging en gezonde voeding dat zorgt voor overtollige kilo’s.
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening



Ontdek. Beleef. Ervaar.






Soullegende Dionne Warwick komt naar Kursaal
Oostende!



Zeven jaar geleden stond de vijfvoudige Grammy
Award-winnares Dionne Warwick in een uitverkocht Hasselts Ethias Theater,
waar ze met haar liveband een weergaloos concert gaf. Donderdag 27
september 2018 keert Warwick terug naar ons land en speelt ze in het
Oostendse Kursaal. De 77-jarige soullegende doet nog steeds harten smelten
met hits als ‘I Say a Little Prayer’, ‘Heartbreaker’ en ‘I'll
Never Love This Way Again’.
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening

Exclusief
vastgoed in Oostduinkerke

(advertentie)



Woon omringd door de beste service, in een
privépark. Beukenhof ligt op een droomlocatie vlakbij het strand.
Winkels en terrasjes liggen om de hoek, maar eens in het uitgestrekte
privédomein, komen de bewoners in een oase van rust. Moderne
assistentiewoningen met mooie terrassen, een privérestaurant
én een wellness met sauna en binnenzwembad maken van Beukenhof uw
ideale thuis. Meer
informatie.




Ontdek. Beleef. Ervaar.






Steracteur Sterartiest-winnaar Michiel De Meyer bij
‘Ode aan Hazes’!



Op 22 april vindt Ode aan Hazes plaats in de Lotto
Arena. Samen met een liveband, brengen Volumia!-boegbeeld Xander de
Buisonjé, gepassioneerd Hazes-vertolker Luc Caals, Vlaamse topzangeressen
Dana Winner en Isabelle A, én Steracteur Sterartiest-winnaar Michiel De
Meyer de grootste hits van Hazes. Wij spraken alvast met de jongste
artiest, Michiel De Meyer.
>> Lees
verder

  
Reageer
met je mening



Cursiefje






Poëzie: Want de merel floot!



>> Lees
verder

  
Reageer